سینک شیشه‌ ای یا گرانیتی، کدام بهتره؟

blue-dots

یکی از مهم‌ترین وسایل در آشپزخانه هر خانه‌ای سینک ظرفشویی می‌باشد. بیش‌تر خانم‌ها با این وسیله سر و کار دارند. برای خرید سینک ظرفشویی قطعا با چالش سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟ روبرو خواهید شد. در ابتدا لازم است که با مزایا و معایب هر جنسی که خریداری می‌کنید، آشنا باشید. سپس با توجه به نیاز خود محصول مورد نظر را خریداری کنید. اما در رابطه با اینکه سینک گرانیتی بهتر است یا سینک شیشه ای؟ باید بگوییم که اغلب مردم از سینک شیشه ای رضایت کامل ندارند. بهترین گزینه برای خرید از بین سینک های گرانیتی و استیل می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا درباره‌ی هر دو سینک یعنی سینک شیشه ای یا گرانیتی؟ مطالبی را بیان کنیم.

فهرست مطالب

سینک شیشه ای بهتر است یا سینک ظرفشویی گرانیتی؟

سینک ظرفشویی به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود. از جمله شامل سینک ظرفشویی استیل، شیشه ای و گرانیت می‌باشد. برای اینکه بدانیم سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟ باید ابتدا ویژگی‌های هر یک را بدانیم.
ابتدا به توضیح سینک شیشه ای می‌پردازیم. این مدل سینک‌ها به دلیل استفاده مشکل از آن طرفدار زیادی ندارد. سینک ظرفشویی شیشه ای برای نصب روی سطح صفحه‌ای نصب می‌شود که از سینک ۳ تا ۴ سانت فاصله دارد. به همین دلیل خانم‌ها هنگام ظرف شستن با سرازیر شدن آب مواجه هستن. حتی اگر جنس کابینت شما چوب باشد به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌شود‌. زیرا خیلی زود کابینت شما خراب خواهد شد.
سینک ظرفشویی گرانیتی از رزین و پودر سنگ گرانیتی ساخته شده است. اگر می‌خواهید سینک ظرفشویی گرانیتی شما طول عمر زیادی داشته باشد، باید به تولید کننده و برند آن بسیاردقت کنید تا از کیفیت بالایی برخوردار باشد. این سینک برای هر مدل کابینتی مناسب است و از سینک شیشه ای بسیار بهتر است.
اگر باز هم نمی‌دانید که کدام یکی از سینک شیشه‌ ای یا گرانیتی؟ بهتر است. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

بررسی مزایا و معایب سینک شیشه ای با سینک گرانیتی

قطعا هر محصولی مزایا و معایبی دارد که دانستن آن کمک بزرگی به ما برای انتخاب بهتر می‌کند. در ادامه مزایا و معایب سینک شیشه‌ ای یا گرانیتی؟ را بررسی می‌کنیم.

مقایسه مزایای سینک شیشه ای با گرانیتی

  1. سینک ظرفشویی شیشه ای جز مدل های جدید سینک در بازار است که فقط در ایران تولید و عرضه می شود و در هیچ جای دنیا اقدام به تولید این سینک نکرده اند .
  2. سینک شیشه ای از نظر بصری ظاهر جذابی دارد و قابلیت ست شدن با اجاق گاز ها و هودهای شیشه ای موجود در بازار را دارد.
  3. مقاومت سینک شیشه ای در برابر حرارت نسبت به سینک های گرانیتی به یک اندازه است .
  4. نظافت سینک شیشه ای با انواع تمیز کننده ها و یک دستمال تمیز ممکن است. اما تمیز کردن سینک ظرفشویی گرانیتی کمی پیچیده تر است و برای تمیز کردن آن باید از شوینده مناسب استفاده کنید.
  5. به نسبت سینک شیشه ای، سینک‌های گرانیتی انعطاف پذیری بیشتری در طراحی و اندازه بندی برای سازگاری با آشپزخانه ها را دارند.

مقایسه معایب سینک ظرفشویی شیشه ای با گرانیتی

  • تضمینی برای آسیب ندیدن سینک ظرفشویی شیشه ای وجود ندارد. هرچقدر جنس شیشه‌ی آن محکم باشد. باز هم باید حین شستشو احتیاط کنید. اما سینک گرانیتی مقاومت بالایی دارد و هرگز نمی‌شکند.
  • در سینک شیشه ای اگر به موقع تمیز نشود. امکان ماندن جای لک بر روی آن ممکن است. اما سینک گرانیتی را هر زمان می‌توان تمیز کرد.
  • از دیگر معایب سینک شیشه ای گران بودن آن است. اما سینک گرانیتی به نسبت مناسب تر است.
  • سینک شیشه ای مقاومت کمی در برابر خط و خش دارد. اما سینک گرانیتی هرگز خط نمی‌افتد.
  • احتمال اینکه لگن سینک شیشه ای جدا شود وجود دارد. ولی در سینک گرانیتی هرگز این اتفاق نمی‌افتد.
  • سینک شیشه ای در بازار تنوع کمی دارد. تنها در دو رنگ سفید و مشکی موجود است. ولی برای سینک گرانیتی تنوع بالایی وجود دارد.
  • برای نصب سینک شیشه ای شما نیاز به نصاب خواهید داشت. اما سینک گرانیتی را خود شما می‌توانید در منزل نصب کنید.

پس تا به اینجا قطعا متوجه شده‌اید که سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟

بیشتر بخوانید: برتری‌ها و مقایسه سینک گرانیتی نسبت به سایر سینک‌ها

سینک شیشه ای زیباتر است یا سینک گرانیتی؟

سینک شیشه ای یکی از جدیدترین مدل‌های سینک ظرفشویی می‌باشد. این سینک در رنگ‌های سفید و مشکی تولید می‌شود‌. اغلب افرادی که منحصربه‌فرد بودن و زیبایی منزلشان برای آن‌ها مهم است این مدل سینک را تهیه می‌کنند. در ساخت سینک ظرفشویی شیشه ای از شیشه نشکن با ضخامت زیاد و یک لگن استیل ضد زنگ استفاده می‌شود. همین امر باعث زیبایی دوچندان آن می‌شود. پس از لحاظ زیبایی اگر بپرسید سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟ باید بگوییم که سینک شیشه ای بسیار زیباتر است و آشپزخانه‌ی شما را زیبا و رویایی خواهد کرد.

تحمل گرمای کدام بیشتر است؟ سینک شیشه‌ ای یا گرانیتی؟

اغلب خانم‌ها دغدغه مقاومت سینک در برابر گرما را دارند. زیرا بسیار پیش می‌آید که قابلمه و یا ظروف داغ را روی سینک ظرفشویی قرار دهند. از لحاظ مقاومت در برابر گرما، سینک ظرفشویی شیشه ای مقاومت خوبی دارد. می‌توانید با خیال راحت ظروف داغ خود را روی آن قرار دهید. اما فراموش نکنید که سینک ظرفشویی گرانیتی از مقاومت بیش‌تری در برابر گرما برخوردار است. طوری که تا 535 درجه فارنهایت (معادل ۲۸۰ درجه سانتیگراد) می‌تواند در برابر گرما مقاومت کند‌ و تغییر رنگ نمی‌دهد‌. اما به طور کلی بهتر است از قرار دادن ظروف داغ بیش از اندازه روی سینک خودداری کنید تا طول عمر آن طولانی‌تر شود.
پس اگر از نظر تحمل گرما بخواهیم بگوییم سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟ باید بگوییم که قطعا سینک سینک گرانیتی مقاومت بالاتری دارد.

سینک شیشه ای بادوام‌تر است یا سینک گرانیتی؟

خانم‌ها همیشه دغدغه مقاومت و دوام سینک ظرفشویی را دارند. زیرا احتمال سقوط اجسام روی سینک هنگام شستن ظروف وجود دارد. سینک گرانیتی مقاومتی همچون گرانیت دارد و به راحتی نمی‌شکند. با استفاده مداوم از آن باز هم هیچ مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد و سالیان سال می‌توانید از آن استفاده کنید. اما سینک شیشه ای هر چقدر هم که جنس شیشه‌ی آن مقاوم باشد احتمال شکستن آن در اثر سقوط اجسام سنگین وجود دارد. همچنین سینک گرانیتی مدت زمان بیش‌تری برای شما کار خواهد کرد. پس اگر نمی‌دانید سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟ بهتر است بدانید سینک گرانیتی از هر لحاظ بهتر است.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای افزایش طول عمر سینک گرانیتی

مقاومت در سینک گرانیتی بیش‌تر است یا سینک شیشه ای؟

سینک ظرفشویی به دلیل قرار داشتن در معرض سقوط اجسام و ظروف سنگین بهتر است که از مقاومت بالایی برخوردار باشد. اما برای اینکه بدانیم کدام یک از سینک شیشه ای یا گرانیتی؟ مقاوم است بهتر است بدانیم که مقاومت سینک گرانیتی بسیار زیاد است. حتی در مقابل ضربه‌های شدید امکان غر شدن آن وجود ندارد. اما سینک شیشه ای هیچ‌ مقاوتی در برابر فشار و ضربه ندارد. امکان شکستن و خرد شدن آن در برابر هر ضربه‌ای وجود دارد.

تنوع طرح و رنگ کدام سینک بیشتر است؟ سینک شیشه‌ ای یا گرانیتی؟

سینک شیشه ای از تنوع بالایی برخوردار نیست‌. تنها در دو رنگ سفید و مشکی تولید می‌شود و می‌توانید برای منزل خود که سبک مدرن دارد استفاده کنید. اما سینک ظرفشویی گرانیتی از تنوع بالایی برخوردار است و در طرح‌ها و رنگ‌های زیبایی تولید می‌شود. نه تنها شامل رنگ‌های سفید و مشکی ، طوسی ، کرم و طرح های رگه دار است، بلکه به صورت سفارشی و با رنگ‌های فانتزی قابل سفارش است. قطعا تا الان پاسخ این سوال که سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟ را گرفته‌اید.
در ادامه لیستی از انواع سینک گرانیتی وندرنی که با بهترین متریال روز اروپا تولید شده اند را برایتان آوردیم. شما همراهان عزیز با خیال آسوده می توانید نسبت به خرید سینک توکار گرانیتی وندرنی اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: سینک گرانیتی سفید بخرم یا مشکی؟

نظافت سینک شیشه ای آسان‌تر است یا گرانیتی؟

برای نظافت سینک شیشه ای می‌توان تنها با یک شیشه‌پاکن و دستمال تمیز این کار را انجام داد. اما باید توجه کنید که زود نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید. زیرا در صورت تمیز نشدن سریع، امکان ماندن جای لک بر روی آن وجود دارد. نکته‌ی مهم این است که برای تمیز کردن آن نباید از مواد شوینده قوی‌تر استفاده کرد. اما تمیز کردن سینک گرانیتی اندکی دشوارتر است ولی هیچ محدودیتی از لحاظ استفاده از انواع مواد شوینده موجود در آشپزخانه ندارید. از لحاظ نیاز به تمیزی اگر بخواهیم بگوییم سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟ سینک شیشه ای نظافت آن راحت‌تر است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌ برای تمیز کردن سینک گرانیتی + آموزش گام به گام

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا در رابطه با اینکه سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟ مطالبی را خدمت شما ارائه دهیم. امروزه دغدغه خانم داشتن یک سینک زیبا اما در عین حال مقاوم می‌باشد. سینک شیشه ای با وجود داشتن ظاهری زیبا اما دوام زیادی ندارد. در صورتی که سبک آشپزخانه شما مدرن است و زیاد در اشپزخانه رفت و آمد ندارید، می‌توانید سینک شیشه ای تهیه کنید‌. دقت کنید که اگر می‌خواهید سینک ظرفشویی شیشه ای برای آشپزخانه خود تهیه کنید حتما جنس شیشه‌ی آن مرغوب باشد و ضخامت بالایی داشته باشد تا بتوانید مدت زمان بیش‌تری از آن استفاده کنید.
اما برای خانه‌هایی که رفت و آمد در آشپزخانه زیاد است و دائم در حال ظرف شستن هستید و میخواهید بدانید سینک گرانیتی بهتره یا سینک شیشه ای؟ سینک گرانیتی پیشنهاد می‌شود‌. زیرا از هر جهت مناسب می‌باشد‌. برای هر نوع کابینتی و هر سبک خانه‌ای می‌توان استفاده کرد. در برابر ضربه و حرارت نیز مقاومت بالایی دارد که با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد. برای اطمینان می‌توانید نسبت به خرید سینک گرانیتی خارجی اقدام کنید که در این صورت هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. امیدواریم از این مطلب بهره‌ی کافی را برده باشید و برای انتخاب سینک شیشه ای یا گرانیتی؟ انتخاب درستی داشته باشید. در آخر اگر قصد خرید سینک گرانیتی با کیفیت بالا و عالی را دارید، می‌توانید به فروشگاه وندرنی مراجعه کنید و با کیفیت‌ترین سینک گرانیتی ایتالیایی را تهیه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا